April 19, 2017

The Road so far, 1995 - 2008

Mulla on ollut jo pitkään aikomus tehdä tämä postaus ja eilen sain vihdoin aloitettuun tämän. Selasin eka paperikuvat läpi sillä muita kuvia ihan alkuajoista ei meille ole. Skippasin suoraan ihan vauva kuvat, koska haluan enemmänkin mun tyyliä näyttää matkan varrelta ja se on muuten muuttunut pari kertaa matkalla. Meinasin ensin tehdä vaan yhden postauksen tästä aiheesta, mutta siitä olisi tullut ihan liian pitkä, joten saatte nämä kahdessa eri osassa. Aloitetaan ensin vuosista 1995 - 2008.

IMG_8278

1995 - 1998 Vauva aika

Tosta ajasta mulla on muistona vaan valokuvat. Kuvista päätellen olin aina ruoka-aikaan paikalla ja muistutin lähinnä pientä sumopainijaa kuin vauvaa. Tykkäsin näköjään hengata alasti tai vaan vaipat päällä. Ihan teitä ajatellen jätin ne nudisti kuvat julkaisematta ja saamme tyytyä tohon yhteen suht söpöön kuvaan minusta.

IMG_8296

1998 - 2001 Lapsuus aika

Lapsuus ajasta muistan sentään jotain pieniä yksityiskohtia. Jos mulla oli vaatteet päällä niin se oli jokin prinsessa mekko tai muuten extra tyttömäiset vaatteet. Tykkäsin leikkiä prinsessaa ja Tarzanin Jane taisi olla mun tyyli-ikoni siihen aikaan. Olin aika kova Disney fani tyttö ja meillä on vieläkin kaikki klassikot kasettina tallessa. Tohon aikaan leikin paljon Barbeilla ja mun Jane nukke oli ihan mun lemppari, vaikka muitakin Disney nukkeja multa löytyi. Harrastuksina mulla oli musiikkikoulu, sekä iltapäiväkerho.

IMG_8302

2001 - 2008 Ala-aste

Tästä se mun oman identiteetin etsiminen lähti. Noista kolmesta huomaa, että hiuksien väri ja tyyli on jo vähän muuttunut ja mun uusi tyyli-ikoni oli Scooby-Doosta Daphne. Värjäsin silloin hiukset punaiseksi ja käytin pelkästään pinkkejä vaatteita.
Pian siitä bongasin telkkarista tv-sarjan Buffy vampyyrintappaja, jossa oli samainen näyttelijä ja siitä syntyi tyyli-ikoni numero kolme. Hiustenväri kulahti nopeasti ja takaisin blondiin oli helppo värjätä. Tohon aikaan mun innostus kamppailulajeihin alkoi ja olisin halunnut ruveta harrastamaan jotain, mutta äiti ei antanut.
Harrastuksista puheenollen tykkäsin käydä erilaisissa kerhoissa kuten partiossa ja tyttökerhossa. Olin myös hyvin huomionhakuinen ja koulunäytelmissä minun piti aina olla pääosassa. Kulma olin myös aika itsekeskeinen tai niin ainakin lapsuuden kaverit väittää. Mun Bratz vimma alkoi tuolloin kanssa ja en tainnut muuta tehdäkään kun vaan leikkiä niillä. Ennen nukkeja pelasin myös pleikkaa hyvin paljon mm. mun lemppari pelejä olivat Pieni merenneito, Tarzan, Spyro, Crash Bandicoot, The Sims jne.
Jossain välissä mun muita ikoneita olivat myös Avril Lavigne ja ihan ala-asteen lopussa Hannah Montana, jota vaihetta oli myös yläasteella.

Huh, tässä ensimmäinen osa mun elämänkaarta. En tiedä kehtaanko ees julkaista mitään yläaste kuvia, sillä ne vasta on noloja ja mun oman identiteetin etsiminen oli vasta alussa. Ihmiseltä aloin näyttämään vasta amiksessa ja mun puolesta kaikki kuvat ala-aste - amiksen väliltä saisi polttaa ja poistaa muistista. :'D

No comments:

Post a Comment